Onkologie 2015: 9(3): 129-134

Doporučení pro cílenou antimykotickou terapii invazivní mykotické infekce v dětské hemato-onkologii

Petr Sedláček1, Vanda Chrenková2, Petra Keslová1, Peter Múdry3, Jaroslav Štěrba3, Júlia Horáková4
1 Klinika dětské hematologie a onkologie, FN v Motole, 2. LF UK, Praha
2 Ústav lékařské mikrobiologie, FN v Motole, 2. LF UK, Praha
3 Klinika dětské onkologie, FN a LF MU, Brno
4 Klinika detskej hematológie a onkológie, LF UK a DFNsP, Bratislava

Invazivní mykotické infekce (IFI) jsou spojeny u imunokompromitovaných dětí s významnou morbiditou a mortalitou. Včasné zahájení cílené léčby je klíčovým faktorem pro úspěšný výsledek. Nicméně, možnosti léčby IFI u dětí jsou omezené. Ne vždy je snadné včas a přesně potvrdit diagnózu IFI a správně identifikovat etiologické agens. Použití několika dostupných účinných antimykotik u dětí je komplikováno nedostatkem farmakokinetických a bezpečnostních dat. V našem sdělení bychom chtěli shrnout současná doporučení v cílené antimykotické léčbě v dětské hemato-onkologii na základě vlastních zkušeností a doporučení publikovaných během posledních let.

Keywords: doporučení, cílená terapie, antimykotika, aktivita, invazivní mykotické onemocnění, děti

Guidelines for the targeted antifungal therapy of invasive fungal infection in pediatric hematology-oncology

Invasive fungal infections (IFI) in immunocompromised children are associated with significant morbidity and mortality. Early targeted therapy is the key factor for successful outcome. However, treatment options against IFI in children are limited. Not always it is easy to timely and to accurately confirm the diagnosis of IFI and properly identify the etiologic agent. Use of several available potent antifungals in children is complicated by the lack of pharmacokinetic and safety data. In our report, we would like to summarize current recommendations for targeted antifungal therapy in pediatric hemato-oncology based on our experience and recommendations published during the last years.

Keywords: guidelines, targeted therapy, antifungals, activity, invasive fungal infection, children

Published: 1. červen 2015